Dacă
suspensia faţă rămâne de tipul McPherson, pentru suspensia
spate inginerii
noului Opel Astra ne gratulează cu o
premieră inedită: pentru prima oară pe o maşină de serie
este îmbinată o punte torsională cu soluţia „braţe Watt”.
În timp ce puntea clasică conferă robusteţe, fiabilitate şi
costuri reduse de producţie, sistemul de braţe Watt este
atât simplu, cât şi eficient, preluând forţele laterale în
curbe fără ca maşina să se încline aşa de mult ca şi până
acum sau ca una dintre roţi să piardă contactul cu solul. Prin
urmare, atât stabilitatea, cât şi confortul sunt mult îmbunătăţite,
fără a se apela la o soluţie scumpă, tip multilink.
După
cum se poate observa în poze, principiul de funcţionare este foarte
simplu: atunci când una dintre roţi se ridică sau coboară faţă de
nivelul solului (în cazul unui viraj sau la trecerea prin
denivelări), prâghiile sistemului Watt lucrează în aşa fel încât la
cealaltă roată se obţine efectul contrar. Prin urmare,
ruliul în curbe sau pierderea contactului cu solul a unei
roţi de pe punte sunt aproape eliminate, iar suspensia
lucrează la aceiaşi parametri ca una multilink, care are o
geometrie mai complexă.
Bineînţeles, noul Opel Astra oferă şi suspensia adaptivă
FlexRide, controlată electronic şi care oferă şoferului
posibilitatea de a alege între trei moduri de funcţionare:
standard, Sport şi Tour. Sistemul electronic monitorizează
permanent condiţiile de conducere şi adaptează permanent tăria şi
răspunsul amortizoarelor.
La agilitatea crescută a maşinii contribuie atât dimensiunile
crescute (ecartament faţă mai mare cu 56 mm, iar cel spate cu 70
mm), precum şi o rigiditate mai bună decât a precedentei generaţii,
ceea mai înseamnă şi un nivel mai mic de vibraţii şi zgomote în
habitaclu.
VEZI AICI TOATE PREMIERELE OPEL LA FRANKFURT
2009